Photo Ludovica Mangini © Salone del Mobile.Milano
Sajam nameštaja Salone del Mobile.Milano željno iščekuje svoje najnovije izdanje, uz fokus na neurologiji, veštačkoj inteligenciji i novom istraživačkom centru u funkciji događaja i grada, stvarajući jedinstveni svetski ekosistem...
Optimizacija iskustva svih koji koriste sajam i grad tokom ovih nekoliko dana ključ je za razumevanje novog sadržaja i izložbenih staza na predstojećem izdanju Salone del Mobile. EuroCucina i Internacionalna izložba kupatila, kao ključna test mesta, koristiće digitalne alate kao glavni način povezivanja s zajednicom: kampanja komunikacije je odabrala veštačku inteligenciju kako bi postavila pitanja međunarodnoj zajednici ljubitelja dizajna i dizajnera.
Svestan potrebe za agilnim i fluidnim evoluiranjem kako bi zadržao svoje mesto kao vodeći događaj u industriji nameštaja i dizajna na međunarodnom nivou, Salone del Mobile.Milano (planiran za period od 16. do 21. april 2024. godine na Rho Fiera) ubrzano napreduje putem evolucije i metamorfoze, proširujući svoje polje delovanja. U saradnji sa Departmanom i Školom dizajna Univerziteta Politecnico di Milano, kreira se trajna opservatorija za analizu ekosistema ekosistema Salone del Mobile/Milano Design Week i njegovog uticaja na zajednicu u pogledu održivosti, inkluzivnosti, cirkularnosti, rasta i prenosa veština.
Photo Guido Stazzoni © Salone del Mobile.Milano
Maria Poro, predsednica Salone del Mobile.Milano, izjavila je: "Milano je uvek bio dom Salone del Mobile, koji je bio inicijator mnogih nezavisnih inicijativa koje oživljavaju ovu posebnu nedelju. Verujemo da, kako bismo igrali društvenu i institucionalnu ulogu koja će omogućiti sajmu da generiše dodatnu pozitivnu vrednost za dobrobit grada i zajednice, on mora imati mogućnosti da se poveže sa institucijama, zainteresovanim stranama i svim drugim akterima. S tim u vezi, želeli smo istražiti mogućnost uključivanja Departmana i Škole dizajna Univerziteta Politecnico di Milano u proučavanje kulturno-socijalno-ekonomske prirode Salone del Mobile/Design Week naučno, autoritativno i bez pristrasnosti. Naš zajednički cilj je definisanje stalnog posmatračkog centra koji će razviti sistem za lociranje, posmatranje i tumačenje onoga što se dešava u gradu tokom tog određenog perioda i promovisati akcije koje će garantovati veću održivost, inkluzivnost i cirkularnost celokupnog događaja. Govoreći o narednom izdanju: 87% posetilaca je definisalo iskustvo sa Euroluce kao nezaboravno, a ovaj rezultat jača projekat razvoja formata Salone del Mobile, koji će pokriti sve svoje paviljone do 2024. godine. Podržan neurologijom i slušanjem za radnim stolovima, projekat za 2024. godinu fokusiraće se na najbolje kompanije u sektoru, s posebnim naglaskom na kupatilu i kuhinji."
Redizajniranje 62. izdanja počelo je slušanjem posetilaca, izlagačkih kompanija i zainteresovanih strana, pri čemu su svi pomenuti uključeni na različite načine, tokom terenskih intervjua ili specijalizovanih okruglih stolova kako bi se identifikovale percepcije, želje i potrebe. Budući da ljudsko-centrični pristup podrazumeva stavljanje ljudi u središte strateških i poslovnih odluka, Salone je odlučio verovati u neurologiju. Primenom njenih principa – Lombardini22, vodeća grupa na italijanskoj arhitektonskoj i inženjerskoj sceni, koja je i prošle godine podržavala Salone svojim projektom za evoluciju postavke i iskustva sajma – organizatori su analizirali emocionalno i nesvesno ponašanje ljudi koji prolaze kroz paviljone i štandove, kako bi dizajnirali korisna i originalna iskustva zasnovana na stvarnim ponašanjima i novim emotivnim, eksperimentalnim i relacionalnim angažmanima namenjenim unapređivanju kvaliteta događaja i kontakata.
Photo Diego Ravier © Salone del Mobile.Milano
S tim u vezi, staze na EuroCucina, sa FTK - Technology For the Kitchen integrisanim u prostoru, i Internacionalna izložba kupatila se ponovo dizajniraju - prvi put sa susednim, povezanim paviljonima, optimizirajući vreme i prostor kako bi se dodatno pojednostavile posete, čineći ih bogatijim i efikasnijim, obezbeđujući jednaku dostupnost i vidljivost svim izlagačima. Ovo će se postići odbacivanjem klasičnog rasporeda i preradom postavke koncentrično, sa izlagačkim kompanijama smeštenim s obe strane bulevara u obliku petlje, poput izloga u centru grada. Ovo će obezbediti pristup svim štandovima pokrivajući pola puta u poređenju sa tradicionalnim postavkama i eliminisati rizik od gubljenja ili zabune.
S obzirom na to da neurologija pokazuje da se mozak podstiče da napusti svoju zonu komfora putem umetnosti, kulture i estetike, koje mogu postati izuzetno moćni kanali za otvaranje uma inovativnim i originalnim pristupima tumačenja stvarnosti, Salone je odabrao formulu koja će dati novi glas i prostor formama kulturne međusobne oplodnje, što je obogatilo Euroluce i Grad svetlosti 2023. godine. Dani na predstojećem izdanju Sajma će stoga biti ispunjeni gustim kalendarom razgovora i radionica, osmišljenim da budu edukativni, a ne samo zabavni i angažujući, obogaćujući sajam razgovorima i debatama između najsvetlijih figura savremene dizajn scene. Biće prisutne i dve velike instalacije: jedna u prostoru Internacionalne izložbe kupatila, predstavljajući sceničnu pozornicu na kojoj će se konvergirati podaci, istraživanja i inovacije u vezi sa izazovima očuvanja planete i njenih resursa; druga, u paviljonima nameštaja, predstavljaće evokativnu mise-en-scene prostora i nameštaja inspirisanog izuzetnim vizijama međunarodno priznatog filmskog reditelja. Na kraju, za posetioce EuroCucina izložbe, biće osmišljeno mnogo događaja i iskustava vezanih za Food Design.
SaloneSatellite – odskočna daska za mlade dizajnere do 35 godina, osnovan i kuriran od strane Marve Grifin Vilšir, obeležiće svoj 25. rođendan posebnim izdanjem u Paviljonima 5 i 7 na sajamskom prostoru, i velikom izložbom u gradu u Triennale Milanu, od 16. do 28. aprila 2024. godine, gde će ispričati priču o svetu sajmova i njegovim protagonistima, njegovoj ulozi kao međunarodnom gnezdu talenata, odnosima i magiji koju svakodnevno tka, kao i mnogim iznenađenjima koje je najavio. Izložba će prikazati kako je tokom četvrt veka obeleženog značajnim društvenim, ekonomskim i ekološkim promenama, događaj uvek mogao pružiti vredne uvide u značenje inovacija u budućnosti zahvaljujući domišljatosti i strasti svojih učesnika.
Paolo Ciuccarelli
Novu komunikacionu kampanju Salone del Mobile.Milano osmislio je i producirao Publicis Groupe – čiji je zadatak bio da kondenzuje identitet, teme i protagoniste događaja, zajedno sa njegovom evolucijom, u vizuelnu, prepoznatljivu i originalnu naraciju – uz naučnu saradnju Paola Čukarelija, profesora dizajna i osnivača DensityDesign Lab na Univerzitetu Politecnico di Milano i Centra za dizajn na Univerzitetu Northeastern u Bostonu. Tekst kampanje je "Gde Dizajn Evoluira", što sažima suštinu događaja, prevazilazeći ideju o njemu kao jednostavnoj destinaciji, već pokazujući da je postavka u okviru koje se dizajn dešava, evoluira i definiše budućnost. Publicis Groupe je odlučio koristiti generativnu veštačku inteligenciju kako bi razumeo, analizirao i vizualizovao priče, odnose i emocije koje sajam iznosi tokom cele godine. Nova omnichannel platforma za komunikaciju biće lansirana u narednim nedeljama i ispričaće priču o Salone del Mobile.Milano iz potpuno drugačijeg, višedimenzionalnog ugla, spajajući umetnost, dizajn i tehnologiju. Zahvaljujući AI procesima, razgovori o relevantnim temama će biti analizirani, dok će debate koje animiraju zajednicu, glasovi brendova, dizajnera i posetilaca biti presretnuti u stvarnom vremenu, a najznačajniji odrazi usmereni na stalno evoluirajuću, fluidnu platformu. Ovo će omogućiti da se najvredniji uvidi lociraju i katalizuju kako bi se generisala kreativnost i umetnički sistemi sposobni da izraze, tumače i unaprede sam događaj i kulturu implementiranog dizajna. Integracijom ljudske kreativnosti sa inovativnim potencijalom veštačke inteligencije, vizuali kampanje postaće stvarni rezervoari iskustava, sećanja i razgovora u stalnoj transformaciji kako bi uživo prenosile percepcije izazvane sajmom.
Iako inovacije uglavnom obuhvataju digitalni deo, online platforma Salone del Mobile – koja služi kao osnovni oblik povezivanja s posetiocima i izlagačima – imaće još ključniju ulogu, proširujući i jačajući veze kako bi stvorila potpuno zaokruženo iskustvo koje će biti angažujuće tokom cele godine, namenjeno negovanju odnosa sa zajednicom na društvenim mrežama. Stoga će za izlagače biti fundamentalne usluge povezivanja i sistema za zakazivanje sastanaka na štandovima, služeći da se optimizuje vreme na sajmu i pomogne u ostvarivanju kvalitetnih kontakata. Posetioci, s druge strane, smatraće izuzetno korisnim usluge online kupovine karata i orijentacije prema izlagačima, zajedno s mogućnošću pravljenja lista brendova koje žele posetiti. Kako bi ojačao svoje veze i odnos s zajednicom, Salone radi na projektima koji će biti sposobni da predstave kompleksan svet dizajna u savremenoj narativnoj ključu, uključujući autoritativne figure iz sektora koje neće samo doneti svoju profesionalnu vrednost, već će dodati dubinu i autentičnost priči. To je dovelo do web serije "Iza Vrata", na primer, i podcasta "Dizajn Napred", oba sa balansom sadržaja visokog kvaliteta, diversifikacije, novih jezika i distribucije na više platformi, odražavajući trajno opredeljenje Salone del Mobile za valorizaciju kompleksnog sveta, punog priča, tačaka gledišta i informacija.
Photo Diego Ravier © Salone del Mobile.Milano
Ekološka, ekonomska i socijalna odgovornost ponovo će ostati prioritet na izdanju 2024, i potvrdiće "dobre prakse" koje su sajmu omogućile postizanje sertifikacije za upravljanje održivim događajima prema ISO 20121 u 2023. godini. Danas održivost više nije diferencijator i element konkurencije, već uslov bez kojeg nema šanse za ulazak na tržište: zato Salone pokreće "odgovornu" revoluciju sajamskog sveta, primenjujući konkretni, kvantitativni i širok pristup i stvarajući jedno od najvažnijih značenja te reči – cirkularnost i regeneraciju. U tu svrhu, veliki trg i arena ponovo će biti korišćeni za iskustva uranjanja i razmišljanja, kao i knjižara, intiman, topao, obuhvatni projekat, oba dizajnirana od strane studija Formafantasma. Kao i prethodnih godina, sajam će tražiti dobavljače recikliranih, reciklabilnih ili ponovno upotrebljivih materijala za izgradnju zajedničkih delova i obogatiće smernice za održive instalacije koje izlažu kompanije.
Da bi podstakao posete na međunarodnom nivou i razmišljao o budućnosti života u domu zajedno sa celokupnom dizajn zajednicom, potvrđujući svoj položaj kao destinacija izvrsnosti za sve one uključene u nameštaj i arhitekturu 365 dana u godini, Salone del Mobile.Milano upravo je završio evropsku turneju koja je obuhvatala Pariz, London, Berlin i Kopenhagen. Nakon događaja u Majamiju, posetiće Sjedinjene Američke Države, počevši od Dalasa (23. januar), Njujorka (25. januar), Las Vegasa (20. februar) i Čikaga (22. februar). Severnoamerički deo turneje planiran je i koordiniran uz podršku ITA – Italian Trade Agency, koja promoviše i internacionalizuje italijanske kompanije u inostranstvu, u saradnji s lokalnim ogranacima AIA (Američki institut arhitekata). Turneja će nastaviti priliku za razmišljanje o izazovima s kojima se suočava svet dizajna i kako će izgledati život u budućnosti, zahvaljujući doprinosu posebnih gostiju koji će, kroz dijalog, promovisati kulturu dizajna. Ponovo, kako bi proširio polje diskusije, za sastanke će biti izabrani neki od najpoznatijih prostora za ugostiteljstvo, naglašavajući koliko se događaj fokusira i na van-domaći aspekt života, sa rukom napravljenim rešenjima iz sektora.