Salone del Mobile.Milano ponovo je potvrdio činjenicu da predstavlja ključnu tačku za industriju dizajna, ekonomiju, održive inovacije i budućnost života kod kuće...
Čuveni sajam nameštaja koji se svake godine održava u Milanu, ovog puta je svoje posetioce dočekao sa 1.950 izlagača iz 35 različitih zemalja, izvanrednim kulturnim programom i izazovom nazvanim „Evolucija”...
Sa 17,1% više posetilaca nego 2023, Salone del Mobile.Milano 2024 imao je rekordan broj poseta, ukupno 361,417 (100,000 više nego 2022). Izuzetni rezultati ostvareni su za profesionalne posete, koje su porasle za 26,8%, pri čemu je 65,8% njih bilo iz inostranstva. Ovi podaci ponovo potvrđuju ključnu ulogu događaja u internacionalizaciji kompanija unutar industrije, vrednost mreža odnosa, kao i katalitičku snagu događaja koji je premašio granice dimenzija sajma, vođen drugom fazom redizajna rasporeda i puteva posetilaca u nekim od sajamskih paviljona, sa posebnim fokusom na EuroCucina / FTK, Tehnologiju za kuhinju i Međunarodnu izložbu kupatila, dve oblasti koje su snažno posvećene eksperimentisanju u polju novih estetika i funkcija u visoko tehničkim projektima sve više usmerenim ka održivom pristupu.
Najvećih 15 tržišnih geografija videlo je veliki povratak Kine, a zatim Nemačke, Španije, Brazila, Francuske, Sjedinjenih Država, Poljske, Rusije, Švajcarske, Turske, Indije, Ujedinjenog Kraljevstva, Južne Koreje, Japana i Austrije. Ovaj atlas je otvorio nove poslovne mogućnosti, takođe zahvaljujući brojnim delegacijama iz Sjedinjenih Država, Indije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske i Saudijske Arabije.
Bilo je više medijskog prisustva nego prošle godine: 5,552 akreditovanih novinara i komunikacijskih profesionalaca za ukupno 6,778 prijema (50,4% iz inostranstva), bili su privučeni događajem koji je uspešno interpretirao i otkrio svetu nove granice dizajna.
Javno interesovanje tokom vikenda (dana kada je sajam bio otvoren i za javnost) učvršćeno je sa 32,567 obožavalaca koji su prisustvovali, što svedoči o činjenici da izuzetno visokokvalitetna ponuda, zaokružena Kulturnim programom međunarodnog dometa, služi kao snažan magnet za stručnjake iz industrije i nezaobilazna prilika za ljubitelje dizajna koji posećuju sajam kako bi istražili nove predloge i podstakli razmišljanje.
Takođe je zabeležen porast broja italijanskih i stranih studenata, koji su iznosili 13,556, uključujući 8,368 Italijana (+25,5%), što označava prosečnu stopu rasta od 18,8%, mladih ljudi koji su, povodom 25. godišnjice neprekidne "fabrike" novih talenata, SaloneSatellite, prihvatili poziv da otkriju potencijal sektora koji generiše smisao i lepotu, kroz mešavinu multidisciplinarnih veština, u skladu sa procesom plave i zelene tranzicije koji anticipira budućnost novih generacija.
Naposletku, upotreba multikanalne platforme Salone del Mobile.Milano od strane digitalne zajednice premašila je očekivanja, sa više od 1 milion interakcija (+50% u odnosu na 2023) i stopom angažovanja od 60%, te 90 miliona impresija (+15% u odnosu na 2023). Aplikacija je postigla izvanredne rezultate u pogledu korišćenja usluga, sa porastom upotrebe sistema za povezivanje za preko 39% i navigacije interaktivne mape, sa više od 450,000 pretraga.
Maria Poro - predsednica Salone del Mobile.Milano © Guido Stazzoni
Marija Poro, predsednica Salone del Mobile.Milano, izjavila je: „Šezdeset drugo izdanje Salone del Mobile.Milano prevazišlo je sva očekivanja: to je bilo rekordno izdanje. Videli smo izuzetne rezultate, zahvaljujući poverenju ekosistema koji je, ponovo, prepoznao međunarodno liderstvo događaja. Sa neverovatnih 361,417 prisutnih, Salone del Mobile.Milano je ponovo potvrdio svoju poziciju kao neuporediv most za dijalog sa novim tržišnim geografijama, kao interkontinentalni grad otvoren za inovacije, u kojem konkurencija podstiče konkurentnost ključnog sektora za ekonomiju zemlje i mnogo više od toga, prikazujući se kao velika 'fabrika' smisla i trajnih vrednosti, proizvodi i poslovi, te opipljiva i neopipljiva kultura. Tokom procesa redizajniranja formata i iskustava, fokusirali smo se i na industrijsku i proizvodnu stranu i na posetioce, u pokušaju da stimulišemo obe strane sa izvanrednim Kulturnim programom sposobnim da stvori nove veze između moćnih korena dizajnerske kulture i definicije novih budućih vizija. Proslave našeg SaloneSatellite, koji već 25 godina otkriva i promoviše nove mlade talente, potvrđuju ovo. Uspeh ovog izdanja takođe se može pripisati uspehu Kuhinjskog i Kupatilskog bienala, u kojima su istraživanje i razvoj sinteza ne samo inovacionih procesa, već i izraz sposobnosti oba sektora da usklade navike i želje svakodnevnog života. Već smo počeli sa planovima za 2025, svesni da je Salone del Mobile.Milano prilika za sve, za lanac snabdevanja drvnom opremom, za Milano i za čitav sistem Made in Italy. Važno je da nastavimo da radimo zajedno, uključujući velike ili male kompanije i institucije, održavajući u vidu snažnu intuiciju koja nas pokreće već 62 izdanja: stvaranje i zajedništvo. Zahvaljujem svima koji su ovaj izazov učinili ne samo mogućim, već konkretnim, inkluzivnim, briljantnim. Kao plavi baršun Dejvida Linča iz prostorija za razmišljanje, Salone del Mobile.Milano je omaž generativnoj misli koja pokreće svet.”
Klaudio Feltrin - predsednik Federlegno Arredo © Federlegno Arredo
Klaudio Feltrin, predsednik Federlegno Arredo, rekao je: „Ovo je bilo zaista izuzetno izdanje, koje u potpunosti opravdava izuzetan rad koji su izlagači uložili tokom prošle godine. Ponovo, preduzetnici su se uspešno suočili sa izazovom, i nakon 62 godine, možemo sa sigurnošću reći da smo nesumnjivi lideri, sposobni da privučemo dizajn iz celog sveta u paviljone Rho Fiera Milano, potvrđujući Salone del Mobile.Milano kao najvažniji međunarodni sajam u industriji. Naša tajna? Genijalnost, vizija, odlučnost i ta neprevaziđena 'industrijska zanatlijska' vrednost koju samo naši proizvodi mogu izraziti. Ove kompanije i lanac snabdevanja drvenim nameštajem su ekonomski sušač ovog umnog puta uspeha, na šta smo ponosni, i što je naša dužnost nastaviti vrednovati, kao izraz velikog sistema koji je italijanski dizajn. Radili smo, i nastavićemo to činiti, znajući da je Salone del Mobile.Milano pre svega poslovni sajam koji omogućava čak i najmanjim kompanijama da se predstave ogromnoj i specijalizovanoj publici koju bi inače teško dostigli pojedinačno.”
Značajno priznanje međunarodne liderske pozicije Salone del Mobile.Milano i cele industrije takođe dolazi od prisustva visokih vladinih i institucionalnih figura, uključujući ministra za poslovanje i Made in Italy, Adolfa Ursa, koji je izabrao Milano i Salone del Mobile.Milano za proslavu prvog Nacionalnog dana Made in Italy. Podrška ITA - Italijanske trgovinske agencije bila je neprocenjiva, sa pozivima za 220 kupaca i 240 novinara iz 64 različite zemlje, pružajući im priliku da se susretnu sa kompanijama koje su izlagale svoje proizvode na uglađenoj sceni. Takođe je ključna bila tesna saradnja sa Rho Fiera Milano, doprinoseći realizaciji događaja.
Ključna reč: Evolucija. Rekordni brojevi viđeni u 2024. godini svedoče o postignućima godinu dana rada koji je video kako se Salone del Mobile.Milano ponovo posvetio preradi izložbenih postavki i puteva posetilaca, prateći uspeh Euroluce 2023, sa uvođenjem novih radnih i odmorišnih područja kreiranih u saradnji sa Lombardini22 i korišćenjem ulaza iz neuronauke. Ključna reč je bila Evolucija, osnovni tekst inovativne komunikacione kampanje koja je pratila međunarodni Road Show Salone del Mobile.Milano, koji je obuhvatio 16 glavnih gradova, od Dalekog istoka do Indije i Južne Afrike, preko Evrope i Severne Amerike. Turneja je stvorila nove mreže odnosa, pojačane digitalnom platformom, komunicirajući sadržaj i vizije proširenoj zajednici, zahvaljujući mnogim posvećenim uvidima i specijalnim gostima koji su se pridružili Salone del Mobile.Milano dok je putovao svetom radi zajedničkog razmišljanja o transformativnoj moći dizajnerskih praksi. Među njima su bili Patrik Žoan, Konstantin Grčić, Luka Nišeto i Felicia Arvid, Barber Osgerbi, Adam D. Tihani, Stiven Burks, Mišel De Luki, Lombardini22, Skidmore, Owings & Merrill LLP (SOM).