Koliko god medicina bila napredna, činjenica je da tako nešto malo kao što je virus Covid-19 može da učini da mu ona izgleda nedoraslom.
Borba sa opakim neprijateljem i dalje traje, iako su preduzete sve moguće mere kako bi se sprečilo širenje pandemije. Svesni da i ovakav život, ova "nova normala" mora da teče, konstantno sa svih krajeva sveta viđamo rešenja koja obezbeđuju ljudima socijalnu distancu.
Danas vam predstavljamo jednu inovaciju koja nam dolazi uz Hong Konga. Dvospratni tramvaj bez vozača, namenjen je ulicama glavnog grada Kine, sa namerom da se kao inovacija u pogledu socijalne distance, isproba njegovo korišćenje i krene u pravcu korišćenja ovakve tehnologije i šire. Zasnovan na konceptu udaljenosti među ljudima ovaj tramvaj uključuje industrijsku, transportnu, javnu i urbanu mobilnost i održivost.
ISLAND – ostrvo tramvaj delo je dizajnera po imenu Andrea Ponti, a svoj naziv dobio je po inovativnom dizajnu enterijera, prilikom čega velike kružne klupe u tramvaju olakšavaju socijalno distanciranje. Spoljašnji dizajn je inspirisan lokalnim urbanim pejzažem, a odlikuje se velikim staklenim zaobljenim površinama. Prirodna svetlost u toku dana ulazi u tramvaj kroz velike prozore, a pogled je i noću fantastičan dok svetla velegrada obasjavaju svaki njegov kutak.
Tehnologija bez vozača doprinosi optimizaciji unutrašnjeg prostora, olakšavajući prevoz putnika i povećavajući bezbednost u vozilu. Tramvaj ima poseban priključak za brzo punjenje na tramvajskim stanicama. Minimalistički dizajn se proteže njegovim unutrašnjim delom. Crni zidovi, drvene podne obloge i kružna mesta za sedenje stvaraju neutralno i prijateljsko okruženje. Suptilno crveni monenti na mestima za sedenje dodatak su koji zaokružuje sliku i ukazuje na lepote Hong Konga.
Ž.J.
Izvor: Designboom