IKEA katalog nosi sa sobom izvanredno nasleđe od 70 godina.
Tokom svih ovih godina ovaj katalog je postao svima dobro poznata i voljena publikacija. Ono što je IKEA brendu bilo najvažnije je zapravo da inspiriše ljude širom sveta svojim rešenjima i proizvodima za opremanje domova. Međutim vremena se menjaju. Samim tim IKEA je postala digitalnija i još pristupačnija. Prihvatajući nove načine povezivanja i rada sa još većim brojem ljudi, IKEA okreće novi list.
Činjenica je da su se stvari promenile i da ponašanje kupaca više nije isto. Daleko manje ljudi posvećuje pažnju prelistavanju kataloga, nego što je to ranije bio slučaj. Inter IKEA Systems B.V. doneo je emotivnu i revolucionarnu odluku o tome da sa velikim poštovanjem okonča uspešnu karijeru IKEA kataloga.
I za kupce i za saradnike IKEA katalog je bila publikacija koja je donosima mnogo inspiracije, emocija, uspomena i radosti. Već 70 godina to je bio proizvod koji je širom sveta služio kao nadahnuće milijardama ljudi. Okretanje stranice, i ukidanje IKEA kataloga je samim tim veliki i značajan korak, ali neophodan i razuman budući da je digitalna sfera ona koja zaokuplja pažnju javnosti. IKEA uveliko radi na povećanju svoje digitalne moći, što znači da će i dalje biti i više nego prisutna.
Život kod kuće – nikad nije bio važniji. Tokom poslednjih nekoliko godina IKEA je testirala nove formate i načine distribucije IKEA kataloga. Bogatstvo znanja i uvida, kako kupaca, tako i IKEA prodavaca prikupljeno je i razmotreno pri odluci o opraštanju sa IKEA katalogom. Takođe jasno je da se inspirativni sadržaji za opremanje kuće nalaze tamo gde se dešava magija, pri čemu će IKEA uvek biti tu da vam pomogne da svoj dom uredite u skladu sa svojim potrebama putem postojećih alata.
Odluka o oproštaju od IKEA kataloga ide paraleleno sa transformacijom kojoj IKEA teži kako bi postala digitalnija i pristupačnija. Nove digitalne usluge i nove aplikacije koje nudi IKEA omogućavaju kupacima da bolje upoznaju brend. Kako bi se na jedinstven način oprostili od IKEA kataloga, kupcima će tokom jeseni 2021. godine biti dostupna knjiga puna nadahnuća i znanja za opremanje domova.
Činjenice koje niste znali o IKEA katalogu:
-
1951. godine Ingvar Kamprad je sam sastavio prvi IKEA katalog, a na prvoj naslovnici nalazila se MK wing stolica u smeđoj nijansi. Preko 285.000 primeraka štampano je na švedskom jeziku.
-
1998. godine – Prvi katalog IKEA u kancelariji postaje dostupan na Internetu. Ovo je bilo posebno izdanje koje je prikazalo nameštaj koji se koristi u poslovnom prostoru.
-
2000. godine – Pokretanje štampane i digitalne verzije IKEA kataloga
-
2001. godine – E - trgovina je prvi put u IKEA istoriji pokrenuta u Švedskoj i Danskoj
-
2016. godine – Na svom vrhuncu IKEA katalog je distribuiran u preko 200 miliona primeraka, na 32 jezika.
Ž.J.
Izvor: IKEA