Kad je u pitanju održiva poslovna praksa, Evropske kompanije nesumnjivo teže ka "zelenijoj" proizvodnji.
Poslednji primer ovog je brend IKEA poznat po nameštaju za opremanje savremenih domova i dekorativnim artiklima, koji nastavlja svoju posvećenost održivim inovacijama korišćenja ambalaže na bazi pečuraka. Na ovaj način eliminisana je potreba za drugim materijalima za pakovanje proizvoda koji su do sad bili korišćeni.
Prilikom slanja proizvoda sa jedne strane planete na drugu, ono o čemu posebno treba da se povede rečuna jeste da ona bude dopremljena u neoštećenom obliku. Najčešće u te svrhe zbog svog oblika korišćena je plastična ambalaža. Međutim IKEA brend je uočio količinu štete koju planeti donosi sve veća količina plastike u opticaju, koja se stotinama (ako ne i hiljadama) godina razlaže na deponijama.
Suprotno tome, ambalaža na biljnoj bazi se razlaže za svega nekoliko nedelja. Nov materijal za zaštitu proizvoda u toku transporta, razvijen je od strane kompanije za dizajn proizvoda pod nazivom Ecovative Design. Materijal nosi naziv Mushroom Packaging, iliti MycoComposite. Materijal se uzgaja u kontrolisanim uslovima i spreman je za upotrebu već nakon nedelju dana. Ovo proizvođačima pruža mogućnost da odgovore na zahteva svojih kupaca u rekordnom roku.
Mycelium deluje u kombinaciji sa nekoliko drugih materijala na biljnoj bazi poput konoplje, zobi i pamuka. Proizvodnja novog ambalažnog materijala započinje u Njujorku, gde je kompanija već ostvarila saradnju sa nekoliko lokalnih farmera. Mleveni, sortirani i očišćeni poljoprivredni proizvodi kombinuju se sa mycelium-om i ostavljaju u začepaćenom obliku na nekoliko dana. Za to vreme pečurke rastu oko tih proizvoda, ispunjavajući prazna mesta u kalupu. Novoformirani materijal se zatim termički obrađuje da bi se isušio i kako bi se eliminisale spore, kao i da bi se zaustavio proces rasta. Fantastična stvar u vezi myceliuma je ta što možete sa lakoćom napraviti ambalažu po meri.
Sa sedištem u Švedskoj, IKEA je odavno lider u korporativnoj i ekološkoj odgovornosti, idući toliko daleko da nudi biljnu alternativu čuvenim IKEA ćuftama, kao odgovor na izveštaje o štetnim emisijama gasova metana izazvanim uzgojem stoke. Svojim delima IKEA nastoji da ima pozitivan uticaj na ljude i planetu. Njena misija je preuzimanje vođstva u nastojanju pretvaranja otpada u resurse, osiguravajući pri tom da su ključni delovi njenog asortimana namenjeni reciklaži.
Odluka o korišćenju ambalažnog materijala zasnovanog na pečurkama je mali, ali značajan korak ka smanjenju otpada i očuvanju ekološke ravnoteže.
Ž.J.
Izvor: Dornob