Radimo i gradimo kvalitetno

Nenad Cvetković, generalni direktor Mapei Srbija

Jedna mala porodična radionica za proizvodnju boja i lepkova godine 1937. započela je svoju priču u Milanu.

Danas je to internacionalna kompanija Mapei, koja se nalazi u svetskom vrhu proizvođača materijala za građevinsku industriju. Tokom 18 godina, koliko posluju i u Srbiji, pronašli su svoje mesto na tržištu, neguju kvalitet i posvećeni su kreiranju dobrog timskog duha, o čemu smo razgovarali sa Nenadom Cvetkovićem, generalnim direktorom Mapei Srbija.

  • Po čemu je Mapei prepoznat na tržištu Srbije?

Svakodnevno proširujemo naš portfolio, ali smo prepoznati po raznim tipovima hidroizolacija – krovnim membranama, bentonitnim i sintetičkim membranama za podzemne delove konstrukcija, polimercementnim i akrilnim premazima. Tržište je iskazalo potrebu za sistemima za hidroizolaciju na bazi poliuree i poliuretana, pa smo i to uvrstili u ponudu. Naše mase za fugovanje cenjene su zbog kvaliteta i najšire palete na tržištu, a tu su i sistemi za industrijske podove. Mapei kontinuirano ulaže u nove tehnologije i inovativne materijale. U naša 32 istraživačka centra svakoga dana detaljno se razrađuju novi proizvodi i formule – od ideje i testova do plasmana na tržište.

BW Residences, foto: Relja Ivanić

  • Koji su benefiti koje biste izvojili?

Posvećeni smo partnerima, kojima pružamo stručnost, pouzdanost i sigurnost. Naši zaposleni su maksimalno usmereni ka poslu i klijentima, kojima smo uvek dostupni kako bi se posao završio na obostrano zadovoljstvo. Verujemo da i oni prepoznaju kvalitet i benefite koje nudimo, i uvažavaju način na koji poslujemo sa njima, a kvalitet proizvoda nam je pre svega omogućio da prokrčimo put ka poziciji na kojoj smo sada.

  • Šta je za Vas najveći uspeh?

Mapei Grupa je jedna od vodećih globalnih kompanija u građevinskoj industriji, sa ponudom od preko 6.000 tehnološki naprednih proizvoda. Tokom godina u Srbiji smo izgradili jak tim čiji članovi se svakodnevno trude da budu kvalitetniji i bolji u poslu. Ti ljudi su naša snaga i najveći uspeh. Od nekoliko ljudi okupljenih oko iste ideje, stigli smo do tima od 40 zaposlenih, sa zajedničkom misijom – da stvaramo naslednike koji će nastaviti da unapređuju naš biznis model.

GTC Green Heart, foto Relja Ivanić

  • Na koji način savladavate prepreke koje dolaze sa tržišta?

To je na prvom mestu razvoj zaposlenih kroz edukacije i profesionalna usavršavanja, čime gradimo tim i gradimo poverenje. Svaki član tima nam je važan i trudimo se da ljudi to prepoznaju. To je naš odgovor na nepredvidive zahteve tržišta, koji nam daje snagu da optimistički gledamo u budućnost. Takođe, verujemo u snagu velikih porodica i zato gradimo dugoročna partnerstva sa našim klijentima.

  • Šta je cilj Mapei Akademije?

Naša želja je da unapredimo znanje izvođača radova, ali i drugih saradnika kao što su projektanti, stručni nadzori i trgovci. Prikazujemo nove mogućnosti iz ponude građevinskih materijala, koje rad čine lakšim, a gotov proizvod pouzdanijim i dugotrajnijim. Mapei Akademija je otvorena 2017. godine, a radionice i praktično usavršavanje realizuju naši zaposleni, profesionalno usmereni na pojedinačne grupe proizvoda.

Kneza Miloša Residences, Beograd, foto Relja Ivanić

  • Na koje ste projekte ponosni, a koje je bilo izazov raditi?

U kompaniji sam od početka poslovanja u Srbiji, i kao vrhunac poslovanja od nekoliko stotina projekata koje smo do sada realizovali, bez sumnje bih istakao radove na unutrašnjosti Hrama Svetog Save. Realizovali smo deo radova na obnovi Hilandara posle požara, učestvovali u izgradnji manastirskog konaka u Visokim Dečanima, sanaciji fasade na Kraljevoj crkvi u manastiru Studenica. Ponosni smo što nam je data šansa da pišemo istoriju i sačuvamo prošlost od zaborava. Osim istorijskih objekata, ime Mapei upisano je i u mnoge građevine pored kojih svakodnevno prolazimo. Među njima se nalaze  Apelacioni sud, Pravni fakultet, sportski centar „Milan Gale Muškatirović“, učestvovali smo u obnovi Avalskog tornja, hotela Crowne Plaze, izgradnji Mosta na Adi i rekonstrukciji Karađorđeve ulice u Beogradu... Mnogo je projekata u godinama iz nas.

Tereni Divčibare, foto Igor Petrović

  • Zašto se ime Mapei vezuje za sport?      

Strast osnivača kompanije bio je biciklizam. Ljubav prema sportu on je preneo na svoje naslednike, koji su je posle spojili sa pametnim poslovnim odlukama.  Ovo je rezultiralo brojnim sponzorskim ugovorima, a kasnije i vlasništvom nad fudbalskim klubom Sasuolo, koji igra u italijanskoj Seriji A. Kao društveno odgovorna kompanija koja promoviše zdrave stilove života, takvu politiku poslovanja nastavili smo i u Srbiji. Rezultat je saradnja sa košarkašem Milošem Teodosićem, koji je veliki promoter timskog duha. Zajedno smo predstavili brend Mapei na terenima njegovog hotelsko-sportskog kompleksa „Crni Vrh“ na Divčibarima, a Miloš je bio i deo naše kampanje ,,Prvi na terenu“. Da se ulaganje u sport isplati, govori i činjenica da su Mapei proizvodi vrlo traženi prilikom izgradnje profesionalnih sportskih objekata, poput stadiona Velodrom u Marseju, Juventusovog stadiona u Torinu, trkališta Formule 1 u Monci, teniskih terena za Australian Open u Melburnu i brojnih objekata za olimpijska takmičenja.

  • Da li sledite globalni moto kompanije Mapei?

Današnjim uspehom gradimo budućnost gledajući napred, i težimo da naši korisnici proizvoda i usluga budu zadovoljni, jer smo posvećeni potrebama klijenata. Naša saradnja sa projektantima, izvođačima, podizvođačima, specijalizovanim izvođačima i trgovcima je zajednički uspešan pravac koji podižemo na viši nivo iz dana u dan. Svaki novi projekat je izazov za sebe, sa specifičnim uslovima i zahtevima, ali u skladu sa globalnim motom Mapeija „Nikada ne prestajemo da okrećemo pedale“ – idemo dalje i više.

Stambeno poslovni kompleks Blok 32, Beograd, foto Relja Ivanić

Povezane teme

13.03.2025 Gradnja

Foster + Partners: Revolucionarni ekološki neboderi sa panoramskim pogledom na Temzu

Londonski horizont uskoro će obogatiti impozantni arhitektonski kompleks koji nosi pečat jedne od najuticajnijih svetskih firmi – britanskog biroa Foster + Partners.

11.03.2025 Gradnja

Zaha Hadid Architects: Skulpturalni neboderi oživeće zapušteni deo Napulja

U istočnom delu Napulja, gde nekadašnji industrijski kompleksi blede u zaboravu, monumentalni arhitektonski poduhvat oživljava gradsku panoramu.

03.03.2025 Gradnja

Zaha Hadid Architects predstavlja impozantni izložbeni centar od bakarne legure u Pekingu

Britanski arhitektonski studio Zaha Hadid Architects dovršio je spektakularni Glavni međunarodni izložbeni centar u pekinškoj oblasti Šunji, donoseći novu dimenziju futurističkoj e...

07.02.2025 Gradnja

Yohoo muzej u Kini: Arhitektonsko čudo koje lebdi iznad vode

U srcu Hangdžoua, na veštačkom ostrvu, uskoro će se uzdići Yohoo muzej, futuristička građevina koja spaja spektakularni dizajn i kulturnu simboliku.

05.02.2025 Gradnja

The Delmore: Arhitektonska revolucija vizije Zahe Hadid u srcu Majamija

Zaha Hadid Architects donosi arhitektonski spektakl na obalu Majamija sa projektom The Delmore, luksuznom rezidencijalnom zgradom koja postavlja nove standarde u svetu ekskluzivnog...

24.01.2025 Gradnja

Zaha Hadid Architects: Kulturni centar u Šaosingu

Čuveni studio Zaha Hadid Architects započeo je rad na projektu kulturnog centra u Šaosingu – The Zhejiang Shaoxing Shangyu District Cao’e River Culture and Art Center.

15.01.2025 Gradnja

Zaha Hadid Architects dizajnira muzej Nikole Tesle u Beogradu

Poznati britanski arhitektonski studio Zaha Hadid Architects (ZHA), u saradnji sa srpskim timom Cube Partners (BCP), započeće jedinstveni poduhvat transformacije nekadašnje fabrike...

24.12.2024 Gradnja

Zaha Hadid Architects: metro stanica u Rijadu

U decembru 2024. godine otvorena je metro stanica King Abdullah Financial District (KAFD), koju je projektovao arhitektonski biro Zaha Hadid Architects (ZHA).

17.12.2024 Gradnja

Sun Tower: Duhovna i održiva oaza u srcu Jantaja

Sun Tower nije samo toranj – to je oda harmoniji, duhovnosti i bezvremenskoj lepoti prirode.

13.12.2024 Gradnja

Egzotična gradnja: 360° luksuznog panoramskog pogleda na okolinu

Izraz „živeti u balonu“ više ne zvuči tako loše! Living O'Pod je eksperimentalna kućica koja promoviše bolji način života kroz integraciju prirode u dizajn kuće. Dizajniran za udob...

03.12.2024 Gradnja

Najnovije istraživanje u Srbiji pokazuje da je najveća prepreka za renoviranje doma nedostatak finansija

Većina domaćinstava u Srbiji planira Istraživanje koje je sprovedeno tokom septembra 2024. godine u Srbiji, otkriva ključne trendove u stavovima potrošača prema renoviranju doma, u...